Thursday, March 31, 2011

Saya Takut Jarum~

Dulu kalau dengar iklan derma darah, kadang-kadang lawak pun ada, walaupun 60% mendatangkan keinsafan. Lebih-lebih lagi bila mengetahui Pusat Darah Negara mempunyai bekalan darah yang agak kritikal. Jadi nak serulah kepada semuanya, terutamanya pelajar, marilah kita sama-sama mengingatkan satu sama lain tentang kepentingan pendermaan darah ini, BOLEH????hihi

Sebenarnya, saya pun takut jarum~. Rasa lemah jer lutut kalau orang ajak menderma. Memang niat tu ada, tapi keberanian tu,hehe. Tak berapa banyak.Kang kalau cakap "kurang" nampak sangat tak berapa jantannya. Banyak faedahnya kalau kita menderma, yang paling penting mencuci darah. Tapi ada jugak orang cakap, derma darah ni boleh kurus?? Kalau boleh cengkung pipi ni, memang sayalah yang dulu menderma.

Jadi, diatas tahap kesedaran yang agak tinggi, akhirnya saya berani melakukan aksi ini :


Tapi setelah berfikir 2 3 kali, saya hanya mampu melakukan aksi ini :













 Hehe, maaflah.. Tengok dari luar jerla, seriau tengok jarum. Tapi apapun, ajak kawan-kawan lain ok.

P/s: Ada satu sahabat saya, dia memang rajin take part, semoga banyak pahalanya, amin~

4 comments:

Miss Eiza said...

haha..sy pun takut jarum gak..waktu fom3,sy men kejar ngan cikgu sebab tanak cucuk hepatitis B..haha,sy menang dan smpai skrg sy tak kena cucuk hepatitis tu lg..haha

Afsar said...

#miss: saya jgn cakapla...tapi kalau dah kena tu,redha jerla, tpi kalu boleh mmg taknak!!hahaha

syairahmohdanuar said...

saya tak suka masa nk tunggu dia masukkan jarum.macam berdebar.HAHA >.<

Ana Farhana said...

hello beb....apela tkut jarum..xsnonoh btull...giv a try 4 once la syg oi...hehehe nikmatnye xterkate taw...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...