Lamernya, tak update..Sori yer semua, bukan sengaja,tapi fasa sebagai pelajar ni, memang tak dapat dielakkan busynya, hehe..(busyla sangat~). Tapi jangan risau, Kini saya kembalik aktif!!! So please tolong keep up dengan saya,ecehhhh.
Banyak benda yang menarik/tak menarik yang berlaku sepanjang beberapa bulan tak update ni, Tapi post kali ni, KHAS untuk sepupuku yang telah selamat berumah tangga. Sepupu pertama kahwin tu, Cayalah~ Disebabkan majlis ni tepat dengan subjek yang dipelajari, EVENT MGMT, so jom kita buat praktikal sikit..hehe
1) KONSEP - Nama pun majlis kahwin@ bersanding, kenala ada pelamin, kalau tak bukan majlis kahwin la tu namanya..Majlis cukur jambul sekarang ni pun ader pentas nak letak buaian. Kena la ikut KONSEP event.
2) OUTSOURCE - Kalau nak buat sesuatu majlis, lagi-lagi majlis besar, ko larat ker nak buat semua sendiri dari A-Z..?? Incredible Hulk pun tak mampu kak oi nak buat sorang-sorang. Nak masukkan bunga telur lagi, nak kemas dewan lagi. Jadi cara terbaik, OUTSOURCE@ ask for help~
Maafla,gambar ini, bukan untuk menunjukkan hanya saya jer yg rajin, tetapi skrin kamera kecik, tak bleh masuk semua org~..huhu
3) POST EVENT - Dalam event mgmt, ada 3 keadaan. Pre, During, & Post Event. Maksudnya apa yang nak buat lepas majlis dah abis. So kita set outla. Dalam kata lain, kemas2,sorila kena ikut terms event,tak leh suka-suki nak taruk aper..huhu
Ini sah-sah,memang lepas post event..Penatnya mengalahkan mak andam dan abang katering. Tolong jangan pertikaikan sumbangan saya, semuanya ikhlas, ok~
P/S: Siapa yang amik gambar ni??? Malu weyh!!
Tamatla sudah pelajaran kita pada hari ini. Biar sikit-sikit janji lekat. Nanti bagi banyak-banyak takut muntah pulak, lagi-lagi sekarang ni musim Final Exam. Lepas tu nanti asyik cerita jer, orang pun pikir, mana pengantinnya, so baik stop sekarang..hehe
MAAF!! Ini pun bukan pengantin. Lama sangat tak Post, takut ada yang rindu, :P.
Ha, sepupu mana pulak lepas ni?? SORRY, myturn lambat lagi~
No comments:
Post a Comment